joi, 31 decembrie 2015

TARTĂ CU CACAO, CIOCOLATĂ ALBĂ ȘI JELEU DIN ȘAMPANIE

TARTĂ CU CACAO, CIOCOLATĂ ALBĂ ȘI JELEU DIN ȘAMPANIE


Luna aceasta gazda provocării Cutia misterelor, provocare inițiată de Cerasela Badr El-Din, minunata prietenă de suflet, și nu numai Claudia Baban, cu al ei minunat blog: http://bucatevorbesiarome.blogspot.ro/.  Ca deobicei am, pre rușinea mea, n-am reușit șă adun toate ingredientele într-o rețetă, dar un 6 cu plus, poate obțin și eu ;) Șampania în schimb a fost vedeta ;) Zmeișorii cam dau târcoale, tartei ;) Mai au de așteptat până la ora 24.00 ;) Aaa, un alt obicei pe care vreau să-l schimb anul care vine, 2016,  este de a nu mai lăsa pe ultima sută de metri promisiunile făcute. Hai, la mulți ani și tot ce văd doriți! Aaaa, poftă bună și spor la treabă!

INGREDIENTE:

Pentru blat:
Făină albă de grâu 300 g,
Unt 250 g,
Ou 1 bucată,
Sare iodată 1 praf,
Zahăr vanilinat Dr Oetker 1 plic,
Praf de copt Dr Oetker 1 plic,
Pudră de cacao Dr Oetker 3 linguri,
Nucă măcinată 2 linguri.
Pentru însiropat:
Ciocolată albă 200 g,
Smântănă lichidă 200 g,
Amidon 2-3 linguri,
Pentru jeleu:
Șampanie rose 250 ml,
Tort Gelle Dr Oetker 1 plic,
Zahăr tos 3 linguri.
Pentru decor:
Zmeură 2-3 linguri,
Nucă măcinată cca. 50 g,
Frunze de trifoi.

MOD DE PREPARARE:

Se amestecă îngredientele uscate pentru blat, făina, pudra de cacao, zahărul, zahărul vanilinat, praful de copt și praful de sare. Apoi se adaugă untul topit, se continuă amestecarea până ce se omogenizează, se adaugă și oul, după ce s-a obținut un aluat elastic, se pune într-o tavă tapetată cu foaie de pergament și se presează uniform cu mâna, ca să fie un aluat egal, apoi se dă la copt la 200 grade cca. 20 de minute. 

Între timp ne ocupăm de creamă. P.S. Inițial am vrut cremă de șampanie cu zmeură, dar s-a stricat, tăiat :((((. Am trecut la varianta de back-up :D Se topește ciocolata albă, într-un vas cu pereții dubli, apoi se adaugă smântâna și amidonul și se amestecă, până se obține o cremă mai groasă.  Deh, n-am avut răbdare, cum mă știți, mereu pe repede înainte :D Am turnat crema de ciocolata, de fapt siropul de ciocolată peste tartă, am dat la rece și m-am apucat de jeleu din șampanie.




Într-un vas mai înalt, de ce spun asta, pentru că am pățit-o, se pune șampania, se adaugă zahărul, atenție, ăsta e momentul fain, se umflă ca un vulcan :D J), apoi praful de gelatină roșie și se dă la fiert, ptr cca. 10 minute la foc mic, amestecându-se într-una, până dă în clocot.




Peste tarta răcită, se toarnă jeleu din șampanie, apoi se deocrează rapid cu zmeură, nucă macinată și foi din trifoi ;) 



Poftă bună și spor la treabă! La mulți ani și multă sănătate în 2016! >:D<

Un comentariu:

In bucatarie la Sidy spunea...

Hmmmmmm...cat e buna trebuie sa fieeeeeee !Bravo !
An Nou fericit cu multe realizari, draga mea !

Trimiteți un comentariu