duminică, 12 iulie 2015

MÂNCARE DE CASTRAVEȚI MURAȚI CU CARNE DE PORC

            MÂNCARE  DE CASTRAVEȚI MURAȚI CU CARNE DE PORC

Gazda lunii IULIE în provocarea lansată de Gina Bradea, adică : http://pofta-buna.com/traditie-si-gastronomie-romaneasca-2/, este draga de Margareta Cismasiu cu minunatul blog: http://margaretacismasiu.blogspot.ro/ De data asta, primează o rețetă faină. Articolul cu informații privnid tradițiile și obiceiurile din luna lui cuptor, urmează ;)

Provocarea http://pofta-buna.com/traditie-si-gastronomie-romaneasca-2/ , m-a pus la încercare de data asta. Margareta a propus tocană:D, mâncare tradițională și cu istoric:D Eu am descoperit această tocană acum 22 de ani când am ajuns în Răgățime  :D, ce ține de Muntenia. M-am documentat, iar în cartea lui Radu Anton Roman, Dumnezeu să-l odihnească în pace, am găsit în volumul 4, Banatul și Muntenia colinară, această minunată rețetă. Sincer până acum, am preparat-o cu smântână și mărar :D dar acum am intrat în normalitate, adică tradiție. Bine, că am adus ceva nou la rețetă, asta e specialitate mea :D ;) Gata cu vorbăria să trecem la treabă ;)


INGREDIENTE:

Castraveți murați în saramură 1000 g,
Praz 1 bucată,
Ceapă galbenă 1 bucată,
Pulpă de porc 1000 g,
Ulei/ untură 2 linguri,
Bulion 1 pahar,
Sare iodată,
Boia de ardei dulce,
Piper proaspăt măcinat ½ linguriță,
Cimbru ½ linguriță,
Mărar 2 flori,
Roșii proaspete 4-5 bucăți.

MOD DE PREPARARE:

Prazul și ceapa se curăță, apoi se taie rondele și se pun la călit în puțin ulei și apă. Apoi se adaugă, pulpa de porc, fasonată și tăiată bucățele, apoi se asezonează de sare, piper și boia de ardei dulce, apoi se adaugă apă cât să acopere carnea. Între timp, castraveții murați, se taie in bucățele și se adaugă la amestecul de carne și legume. 



Se lasă la fiert, la foc mic, neacoperit cca. 30 de minute. 






”Acrișoară și plăcută, proaspătă iarna și răcoroasă primăvara, tocănița se potrivește, paradoxal, cu un vin demisec, cu o Fetească Albă sau un Savignon Blanc, esențe nobile, fine, armonioase, ce reușesc remarcabil pe plaiurile Dealului Mare, la Boldești sau Cricov” astea sunt spusele marelui Radu Anton Roman ;) Spor și poftă bună! ;)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu