joi, 30 iulie 2015

TRADITIE SI GASTRONOMIE ROMANEASCA AUGUST 2015

Ehei, iată că am ajuns la start;) Pentru prima oară în activitatea mea de blogger culinar, voi fi gazda lunară a provocării  Traditie si gastronomie romaneasca, lansată de Gina Bradea.
Bucătăria tradițională românească este foarte sățioasă, savuroasă, încărcată cu multe bucate alese, majoritatea preparate din carne (porc, vită, pasăre, miel, vânat sau pește) dar și legume, mai ales în perioada de post. De preparatele dulci ce să spun: fel de fel de plăcinte, langoși, gogoși, cozonaci, prăjiturele, torturi, numai delicatese.
După minunatele teme  propuse de gazdele lunare de până acum, și anume: Gina Bradea, http://pofta-buna.com/, Cerasela Badr el din http://saffronanddates.blogspot.ae/, Simona http://sim0na-world.blogspot.ro/, Sidonia Toncean, http://sidyskitchen.blogspot.ro/ și Margareta Cismasiu, http://margaretacismasiu.blogspot.ro/, mi-a fost tare greu să mă decid pentru o temă abordabilă în această lună minunată de vară, luna lui Gustar, o lună în care zarzavaturile și fructele sunt ușor de achizionat.
Într-un moment de insipirație, am decis că e tema va fi: CIORBE/SUPE: din carne, din legume, de ce nu din fructe, calde sau reci.
În fiecare dintre regiunile țării noastre: BanatulCrișanaMaramureșulArdealul, Moldova, OlteniaMuntenia și Dobrogea, se prepară câte o ciorbă sau supă tradițională, așa că nu cred că va fi prea grea provocare. Da știu, sunt zile caniculare, dar o ciorbă sau supă tot mai gătim. ;)  Am rugămintea să nu adăugați Delikat,Vegeta sau altfel de adaosuri, decât ingredient natural, folosite de părinții și bunicii noștri.
Celor care vor să participle la această minunată provocare și nu au blog, site sau alt mediu online, pot trimite pe adresa mea de mail: cristina_pana33@yahoo.com, rețeta cu cel puțin două poze, care să fie originale.
Așa gata cu vorbăria, success și spor la treabă!

P.S. Promit că vin în timp util cu articolul despre obiceiurile și tradițiile luni lui Gustar ;)

2 comentarii:

In bucatarie la Sidy spunea...

Chiar ca ai avut inspiratie Crissule !!!
Pe caldurile astea , ciorbitele sunt deosebit de gustoase si se pot consuma atat calde cat si reci....o nebunie !
Eu ti-am facut doua zamuri pentru luna aceasta: o supa si o coirba.
Sunt gata facute , pozate, timp trebuie sa-mi mai gasesc sa le postez.
Te tzuc cu drag si mult succes la tema din aceasta luna !

PanaCris spunea...

Multumesc draga Sidonia, abia aștept să le savurez măcar online, dacă nu și real! :-*

Trimiteți un comentariu