vineri, 28 august 2015

VINETE ALBE UMPLUTE

VINETE ALBE UMPLUTE

Am tot văzut vinete albe, destul de pipărate la preț, mai bine zis dublu față de cele movalii. Dar ce să fac curiozitatea și pofta a învins, am achiziționat vreo câteva bucăți, sincer nu-mi venea să le perpelesc pe jar, așa că le-am transfornat într-un fel principal delicios. Am tot navigat, după idei interesante și astfel am combinat papuceii lui Brindusa http://www.retetedesuflet.ro/vinete-umplute-cu-carne/ și am luat baconul din rețeta lui Papamond http://www.papamond.ro/vinete-albe-umplute/, va asigur că s-au îmbinat tare bine cele doua rețete ;) Spor și poftă bună!


INGREDIENTE:

Vinete albe 2 bucăți,
lămâie 1 bucată,
sare iodată,
Pentru umplutură:
carne tocată mixtă porc+vită cca. 300 g,
bacon cubulețe 125 g,
ulei de floarea soarelui 200 ml.,
ceapă galbenă 1 bucată
orez 50 g,
sare iodată,
boia de ardei dulce,
piper proaspăt măcinat,
Pentru sos:
roșii 2 bucăți,
ardei kapia 1 bucată,
morcov 1 bucată,
pătrunjel rădăcină 1 bucată,
păstârnac 1 bucată mică,

MOD DE PREPARARE:

 Vinetele se spală, se taie în două apoi se scobesc cu o lingură, atât cât să rămână ca și o corăbioară, se vede în imagine. Se sărează, se stropesc cu zeamă de lămâie, ( am citi undeva pe internet, sincer numai știu unde, chiar funcționează, vinetele nu-și mai schimbă culoarea!) apoi se lasă cca. 10  minute. 

Între timp miezul vinetelor, roșiile, ardeiul, morcovul, pătrunjelul, păstârnacul se trec prin tocător, apoi se pun la călit în puțin ulei și apă, cca. 10 minute la foc mic, neacoperit, se asezonează de sare și piper.


Orezul și ceapă tocată mărunt, se călesc în puțin ulei și apă, cca. 10 minute la foc mic, neacoperit. Carnea tocată sse amestecă cu baconul cubulețe și amestecul de orez călit cu ceapă. Se asezonează de sare și piper, după gust, atenție baconul s-ar putea deja să fie suficient de sărat. 
Se umplu vinetele, spălate de sare și zeama de lămâie,  cu  această compoziție. 
Într-un vas termorezistent se pune un strat din sosul de roșii și legume, apoi se așează vinetele umplute, ce se acoperă cu restul de sos, apoi se dau la cuptor ptr cca. 15 de minute la foc moderat, acoperite, iar următoarele 10 minute se lasă neacoperite la foc mic, cât să prindă o crustă. 
Spor și poftă bună! 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu