luni, 17 august 2015

CIORBĂ DULCE DE PASĂRE

Ei, uite că s-a răcorit și am adus o ciorbă dulce din carne de pasăre, pentru provocarea @Traditie si gastronomie romaneasca propusă de  Gina Bradea, mai bine zis:  http://pofta-buna.com/traditie-si-gastronomie-romaneasca-2/ ce ne propune și îndeamnă să gătim românește și să descriem tradițiile și obicieiurile noastre. Luna aceasta sunt gazdă, ceea ce-mi face o mare onoare și chiar plăcere. Mult mi-a trebuit să mă hotărăsc pentru o anumită temă li cum spuneam brusc m-am luminat, ciorbe/supe, dulci, acre cu legume, carne și de ce nu fructe. Iacă, am adus acum o ciorbă dulce, la cererea unie dragi prietene din Timișoara, care a aterizat pe meleaguri străine ;) Daaa, știu polemica, ciorba e musai să fie acră, dar eu așa am pomenit acasă, ciorba dulce, fiecare o acrește cum vrea, la noi deobicei cu smântână, iar bărbații casei cu oțet de la ardei iute ;)

CIORBĂ DULCE DE PASĂRE



 INGREDIENTE:
Spinări de pasăre, preferabil de țară: 4-5 bucăți,
ceapă galbenă 1 bucată,
morcov 2 bucăți,
pătrunjel rădăcină 1 bucată,
păstârnac 1 bucată,
ardei gras 1 bucată,
țelină 1 bucată mică,
roșii cherry cca. 200 g,
dovlecei mici, mic, adică un fel de baby;), 2-3 bucăți
leuștean cca. 1/2 legătură,
sare iodată,
piper proaspăt măcinat,
pătrunjel frunze sau ceapă chives pentru ornat,
tăiței de casă cca. 250 g,
Opțional oțet de la ardei iute.

MOD DE PREPARARE:

Spinările de pui se spală și se pun la fiert în apă rece cu puțină sare la foc mediu, neacoperit ptr. cca. 20 de minute, se spumează după ce a început să clocotească.  Între timp legumele se curăță, se spală și se taie cubulețe, se călesc în puțin ulei și apă, în alt vas, până devin translucide, apoi se adaugă carnea și zeama strecurată  de impuritățile lăsate la fierbere. 




Se asezonează de sare, piper și boia. Roșiile cherry se fierb separat în puțină apă, cca. 15b minute la foc moderat, neacoperit, apoi se trec prin strecurătoare, (roșiile cherry au multe semnițe!), și se adaugă la ciorba de pasăre. 


După ce au fiert toate zarzavaturile se adaugă la final tăiței de casă, vreo 2 mâini, personal îmi place ciorba deasă și se lasă la fiert, neacoperit cca. 5 minute. 

Se acrește după gustul fiecăruia cu smântănă sau oțet de la ardei iute. Spor și poftă bună!





Un comentariu:

Buburuza Bubu spunea...

Yummy yummy cu siguranta delicioasă!

Trimiteți un comentariu