luni, 17 august 2015

TĂIȚEI DE CASĂ

TĂIȚEI DE CASĂ



Tăițeii de casă sunt foarte buni, mai ales dacă îi face mama :)) Dacă nu ne-am mai văzut de mult, mi s-au terminat proviziile și a trebuit să prepar eu ;) Am scos mașina de întins, tăiat tăiței de la ”naftalină” ( nu am mai folosit-o de vreo 18 ani :) și am trecut la treabă. Sincer acum mi se pare tare simplu;) Spor și succes!

INGREDIENTE:

ouă de găină crescută la țară 5 bucăți,
făină albă de grâu cca. 500 g,
sare iodată,
aparat de întins și tăiat tăiței 1 bucată :D.

MOD DE PREPARARE:

Făina se pune într-un castron mai înalt, așa ca un munte,  în vârful muntelui de făină se pun ouăle, se presară un praf de sare și începe, munca de jos, adică frământarea, cam ”până începe să plouă din pod” :)), așa obișnuiește să spună mama, adică până ce începe să curgă transpirația pe frunte :D, iar  aluatul a devenit omogen și elastic.
Acum urmează partea cea mai simplă, nu-i nevoie să se întindă aluatul cu sucitorul, sau făcălețul :D, ci simplu se tăie bucăți din aluat, se trec prin făină, ca să nu se lipească de tamburii mașinii. Se întinde pe prima mărime, se lasă la uscat un pic foaia, apoi se schimbă pasul, până se obține finețea dorită. După ce s-a terminat operațiunea întindere, se mută manivela la valțurile de tăiere. Se taie în funcție de modelul mașinii, tagliatelle sau fidea ;)










Dacă nu se folosesc imediat, atenție se lasă la uscat cca. 2 zile pe un prosop de bucătărie, la răcoare. Apoi se depozitează în recipiente de sticlă sau pungi de hârtie.
Spor și succes!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu